השתלמויות לחשבי שכר בכירים

תקנון לשכת רואי החשבון בישראל קובע כי כל חשב שכר חייב לעבור מדי שנה השתלמות שנתית הכוללת 15 שעות אקדמיות בצורה פרונטלית או בצורה מקוונת, זאת במטרה לשמר את תוקף תעודת חשב השכר וכן כדי להמשיך להופיע ברשימת החשבים המוסמכים מטעם לשכת רואי החשבון בארץ.

חובת לימודי השתלמות לחשב שכר חלה החל משנה לאחר קבלת ההסמכה של חשב השכר. כך שאם התקבלה תעודה של חשב שכר ב-2022 הרי שבשנת 2023 חובה על חשב השכר לעבור את ההשתלמות הכוללת 15 שעות אקדמיות. במידה ולא יעבור את ההשתלמות, יוסר חשב השכר מרשימת החשבים המוסמכים מטעם הלשכה.

ניווט מהיר

מרצים מקצועיים בעלי ניסיון

כיתות קטנות עד 15 תלמידים

גישות למשרות חמות בתחום

הנחה מיוחדת לנרשמים חודש מראש

90% הצלחה בבחינות מוכח!

מיקום נוח בכפר סבא

מועדי פתיחה להשתלמות חשבי שכר בכירים 2024

שם הקורס

מסלול

ימי לימוד

שעות לימוד

מועד פתיחה

קורס חשבי שכר בכירים ( גם בזום)

השתלמות חשבי שכר בכירים

ערב (גם בזום)

ג׳

17:00-21:00

04/06/2024

חשיבות ההשתלמות לחשבי שכר

התעשייה המתפתחת במהירות דורשת מהתחום החשבונאי להתאים את צעדיו לקצב ההתקדמות של הענפים השונים במשק ולאפשר התמודדות אופטימלית מול האתגרים השונים וההזדמנויות של העידן החדש.

ההתקדמות המואצת דורשת מעובדי המשק השונים שבכללם חשבי שכר – להתאים את יכולותיהם, כישוריהם והכשרתם לעולם המתחדש ולהחיל את השינויים לתוך המערכות הקיימות בתחום החשבונאות.

השתלמות חשבי שכר מהווה אם כן מגמת הכשרה לעדכון חשבי השכר בשינויים השונים המאפיינים את עולם החשבונאות, מה שיאפשר להם למקסם את עבודתם ולייצר תפוקה גבוהה בהתאם לחידושים השונים בתחום. בנוסף, מהווה השתלמות אפשרות לריענון התכנים שנלמדו במהלך קורס חשבי שכר ועלולים עם הזמן להישכח או לקהות. במהלך השתלמות חשבי שכר יחודדו נושאים שונים לצורך רענון ויישום בפועל.

תכני השתלמות חשבי שכר

השתלמות חשבי שכר תכלול לפי הוראת לשכת רואי חשבון בישראל את התכנים הבאים:

בין הנושאים הנלמדים האפשריים: סכומים, עדכוני חקיקה ועדכוני פסיקה לשנת 2023, ההבדל בין ביטוח מנהלים, קרן פנסיה וקופת גמל, נקודות זיכוי, קרנות השתלמות ועוד.

בין הנושאים הנלמדים האפשריים: דמי בריאות ודמי ביטוח לשנת 2023, דמי לידה, דמי אבטלה וזכויות למובטלים, תשלום חוב מעסיק ותשלום דיווח שוטף באמצעות האתר המקוון, עצמאי שאינו עונה להגדרה ועוד.

 

בין הנושאים הנלמדים האפשריים: חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, צו הרחבה להסכם קיבוצי, צו הרחבה בנושא השתתפות המעביד בהוצאות נסיעה, שכר מינימום, דיני עבודה – חידושים שונים ועוד.

כל אלו נועדו על מנת לשמור על הידע הקיים של חשבי השכר ולעדכן בכל שינוי רלוונטי לרענון המידע.

בחירת השתלמות חשבי שכר

בבחירת השתלמות חשבות שכר, יש לבחור בהשתלמות הנערכת במועד נוח מבחינת התאריכים. שימו לב שניתן לבחור גם באופציה מקוונת המבטלת את סוגיות העיתוי והמרחק. בנוסף, יש לדעת כי מחיר השתלמות נע בין 500-1,200 ש"ח כאשר קיימת אופציה להשתלמות בבית מלון. נציין כי השתלמות מקוונת גובה מחיר נמוך משמעותית ממחיר השתלמות פרונטלית. כמובן שיש לבחור במכללה מפוקחת בלבד ללימודי השתלמות חשבי שכר.

איך ניתן להחזיר תעודת חשב שכר לתוקף? הנהלים

חשב שכר שלא עבר השתלמות של 15 שעות אקדמיות מוסר מרשימת חשבי השכר הרשמית וכן תעודתו לא בתוקף. כדי להשיב את התעודה לתוקף יש להשלים קורס רענון במכללה באופן פרונטלי, נוסף על השתלמות של 15 שעות אקדמיות – השלמה כנדרש.

לסיכום

השתלמות לחשבי שכר מהווה חובה עבור כל חשבי השכר. חשב שכר נדרש לעבור מדי שנה השתלמות הכוללת 15 שעות אקדמיות בנושאים של ביטוח לאומי, דיני עבודה ומיסוי. חשוב לבחור במכללה מפוקחת המציעה תנאי למידה נוחים, מחיר נמוך ומעד השתלמות התואם את לו"ז חשב השכר. להשתלמות זו חשיבות רבה הן בפן החוקי והן בפן של רענון החומר הנלמד לטובת ייעול העבודה בתחום חשבות שכר בארגון

למי מיועדת ההשתלמות?

לבעלי תעודה "חשב שכר בכיר" על מנת לשמור על התעודה בתוקף.

מה בתכנית הלימוד?

  • הכנסת עבודה לרבות שווי שימוש
  • שווי קרנות השתלמות קופת גמל ואובדן כושר עבודה
  • בכנסה חייבת ופטורים על פי סעיף 9
  • טופס ,101 ,106 116
  • סוגי מבוטחים וחובת תשלום דמי ביטוח
  • סוגי גמלאות
  • טופס ,100 ,102 250
  • מבחנים ליחסי עובד מעסיק
  • חוק שעות עבודה ומנוחה
  • חוק שכר מינימום
  • חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות
  • חוק פיצויים פיטורים לרבות הוראות סעיף 14
  • צו הרחבה לפנסיה
  • תקנות מס הכנסה )כללים לאישור וניהול קופ"ג(
  • משיכת כספי פיצויים על ידי מעסיק מקופ"ג
  • טופס ,161 161א

משך הקורס ועלויות

ההשתלמות נמשכת 3 מפגשים, כל מפגש 5 שעות. 

סה״כ 15 שעות אשר מדווחות ללשכת רואי חשבון בישראל.

עלות ההשתלמות:
650 שקלים בתוספת מע"מ כחוק.

קורסים נוספים

5/5

שריינו מקום בקורס הבא!

חייגו עכשיו 09-766-1070

או השאירו פרטים, ונחזור בהקדם!