התמודדות עם מבחני המועצה

למדתם לימודים ארוכים, אפילו עברת התמחות וצברתם קצת ניסיון מקצועי, אבל בסוף מגיע הרגע שצריך לעבור את המבחן של המועצה על מנת לקבל את התעודה הנכספת.

אז נכון שהמבחן קשה ולעיתים מלחיץ, אך עם תהיו ממוקדים ותשתמשו בטיפים שיש כאן תוכלו לבצע בהצלחה את המשימה של התמודדות עם מבחני המועצה.

הכינו תוכנית עבודה מסודרת ללימודים

מבחני המועצה הם מבחנים מורכבים ולא פשוטים שיש להתכונן אליהם בצורה ראויה ונכונה. אל תקלו בכך ראש גם אם אתם חשים ויודעים שהחומר ברור לכם ואתם שולטים בו.

אין לאיש אפשרות לומר לכם כמה זמן תשקיעו בלימודים כהכנה למבחני המועצה, אבל בכל זאת מומלץ בתחילת הדרך לקבוע לוח זמנים מסודר מתי לומדים כל נושא וכמה זמן מקדישים לו.

בסוף תשאירו לעצמכם זמן לחזור על נושאים שיותר קשים לכן ולא פחות חשוב לפתור לפחות 2 בחינות קודמות של המועצה על מנת להגיע מוכנים ובאופן שעברתם על כל החומר ואתם מכירים את מבנה הבחינה.

עברו על כמה שיותר מבחנים קודמים

הניסיון הרב של אלו הניגשים אל מבחני המועצה מראה שיש משמעות עצומה לעובדת ההכרה של מבנה המבחן ורמת הקושי הנדרשת בו. במקרים רבים ידיעת החומר עצמה לא תספיק אם לא מכירים את מבנה הבחינה ולא מחלקים את הזמן בהתאם.

אפשר לראות לאורך השנים שהמועצה לא חוזרת על מבחנים של עצמה, ויכול להיות שבתחושה אתם תעברו על חומר שלא יופי במבחן, אך בסופו של דבר היכולת להכיר את המבנה, לדעת מה היקף התשובה הנדרשת ומה לרוב דורשים בכל שלב יכול מאד לסייע בהפחתת הלחץ ולהישאר מרוכזים.

תגונו את מקורות הלימוד שלכם

רוב המוסדות המכשירים סטודנטים למקצוע מעמידים לרשותם חומרי לימוד ומבחני דוגמה באתרים שלהם. האפשרות של הסתמכות על מקור אחד בלבד עלולה להיות מסוכנת. אין לדעת מה יהיו השאלות בבחינה והאם המרצה הרלוונטי פגע לדעת גדולים.

בשל כך מומלץ ביותר להיעזר בחומרי לימוד של לפחות 2-3 מוסדות אקדמאים המאפשרים זאת. שיטה זאת תחשוף אתכם לצורות חשיבה שונות ולא פחות חשוב לדרכי פתרון שאולי לא נחשפתם אליהן.

התמקדו בעיקר, את התפל תשאירו בצד

חומר הלימוד מכיל לא מעט נושאים. באופן טבעי בכל אחד מהם יש רשימת חשובים יותר חשובים פחות. כאשר אתם ניגשים ללמידה המשמעותית התרכזו בדברים העיקריים בכל אחד מהתחומים.

תשאירו הדברים הצדדיים השאירו פתוחים. זכרו לא תמיד אפשר להכיל את כל החומר, לכן יש חשיבות להתמקד בעיקר. את השוליים תוכלו להשלים באופן טבעי או שהוא לא יופיע כלל במבחן. עשו את הדברים הנכונים על מנת להוציא כמה שיותר נקודות שיעזרו לכם לקבל את הציון הנדרש.

הכינו לעצמכם תבניות לתשובות

המבחנים בסופו של דבר אולי משנים את השאלות שלהם, אך מבנה המבחן נשאר קבוע. לכן חשוב שתדעו להכיר את מבנה השאלות וחשוב יותר את המבנה הנדרש בתשובה.

לכן מומלץ להכין לעצמכם את הצורה שבה נדרשת התשובה להיות כתובה, יש תבנית מסוימת שהבוחנים מבקשים לראות. הכינו לעצמכם את התבנית הזאת, את החלוקה לפרקים בתוך התשובה, כמות המילים הנדרשת לערך ואת סוגי הפתרונות המבקשים לראות. אם אלו יהיו על פי הדרישה, הסיכוי שלכם לעבור יגדל משמעותית.

האם יש מבחן מועצה בלימודי הנהלת חשבונות?

התשובה היא לא. אך לימודי הנהלת חשבונות 1+2 משלבים בניהם את המבחנים הבאים:

  • מעשי על תוכנת חשבשבת או ריווחית.
  • מבחן עיוני על הנלמד בקורס.
  • המבחן של משרד העבודה.

המכללה שלנו מפוקח על ידי הגופים העיקריים להנהלת חשבונות בישראל – משרדי הכלכלה והעבודה.

כל מנהל חשבונות שסיים את הלימודים בהצלחה – מוכר כמורשה התעסקות על ידי שתי הגופים האלו.

 

 

5/5

שריינו מקום בקורס הבא!

חייגו עכשיו 09-766-1070

או השאירו פרטים, ונחזור בהקדם!