מה נחוץ כדי להיות מנהל חשבונות מוצלח?

תפקיד מנהל החשבונות הוא למעשה להיות אחראי על ארגון, סדר ובקרה של חשבונות של אחרים.
בעלי חברות, בעלי עסקים או עצמאיים.

 

מנהל החשבונות מכין את הדו״חות הכספיים השונים, עוקב אחר הוצאות, הכנסות, מאזנים וקובע כיצד יחולקו ההוצאות מבלי לפגוע בתזרים הכסף.
בנוסף, מנהל החשבונות הוא מי שעומד מול רשויות המס ומייצג מולן את העסק.

 

על מנת להיות מנהל חשבונות טוב ומקצועי נדרשת משמעת גבוהה מאוד ועבודה קשה.

 

דרושה אינטואיציה למספרים ויכולת לחבר בין מספרים.
לקשר בניהם ולדעת לבטא אותם בצורה מתמטית באופן הנכון והטוב ביותר.

 

בנוסף ליכולת מתמטית הדרושה ללימודים ולעשייה עצמם, במהלך התפקיד יש דגש על תכונות בסיסיות שבלעדיהן אי אפשר להיות מנהל חשבונות טוב.

 

  • אמינות- מנהל חשבונות אחראי לכספם של אחרים ועל כן חייב להיות אמין ולאפשר לאנשים לסמוך עליו, ולתת לו את האוטוריטה לנהל עבורם את כספם.
  • סדר- הנהלת חשבונות מחייבת התעסקות עם אלפי קבלות, הנפקת מאות דו״חות, צ׳קים וכו׳.
    עבודה נכונה חייבת להיעשות בצורה מסודרת ודקדקנית בכדי להשתלט על כמויות החומר.
    הסדר צריך להיות גלוי לעין, נהיר ונגיש ללקוחות. מנהל חשבונות מבולגן ייתפס מיד כחסר אחריות ולקוחות יחששו להפקיד את החשבונות שלהם בידיו.
  • סבלנות וקפדנות- מנהל חשבונות צריך להיות מסוגל לעבוד עבודה איטית ואישית עם מספרים.
    העבודה יכולה להיות סוליסטית בעשייה עצמה, אך יחד עם זאת מחייבת יחסי אנוש טובים בכדי לשמור על קשר עם ספקים, בנקים וכמובן עם הלקוח עצמו. מנהל חשבונות טוב יהא בקיא בקשרים השונים שהעסק מחזיק עם גורמים שונים.

 

הנהלת חשבונות היא עבודה מלאת עניין ומאתגרת בהחלט.

להיות מנהל חשבונות מוצלח אינו עניין של מה בכך.
הנהלת חשבונות מוצלחת מספקת הן את הלקוח והן את מנהל החשבונות עצמו.

 

היא המפתח לעלייתו או נפילתו של עסק, מרגע הקמתו וכמובן תוך כדי תפקודו השוטף.

5/5

שריינו מקום בקורס הבא!

חייגו עכשיו 09-766-1070

או השאירו פרטים, ונחזור בהקדם!