קורס חשבי שכר בכירים

קורס חשבי שכר בכירים מקנה מיומנויות וידע בכל מרכיבי השכר, מיסוי על שכר, ביטוח לאומי ודיני עבודה, וכלל הידע שלמעשה כולנו רואים בתלוש השכר שלנו, אך מעטים מאיתנו באמת מבינים.

לימודי חשבי שכר במכללת חשב הממוקמת בכפר סבא, נמצאים תחת פיקוח שללשכת רואי החשבון בישראל, ובסיומו מוענקת לבוגרים תעודה מטעם המכללה ובפיקוח רואי חשבון בישראל.

בעזרת הידע שמציע קורס חשבי שכר בכירים ניתנים כלים פרקטיים שמאפשרים להכין משכורות לעובדים, לתת מענה לשאלות בנושא שכר, להכיר ולהבין טפסי ניכויים של מס הכנסה וביטוח לאומי, ולשלוט בתוכנת השכר המקובלת בשוק.

ניווט מהיר

מרצים מקצועיים בעלי ניסיון

כיתות קטנות עד 15 תלמידים

גישות למשרות חמות בתחום

הנחה מיוחדת לנרשמים חודש מראש

90% הצלחה בבחינות מוכח!

מיקום נוח בכפר סבא

מועדי פתיחה - קורס חשבי שכר בכירים

שם הקורס

מסלול

ימי לימוד

שעות לימוד

מועד פתיחה

קורס הנהלת חשבונות סוג 1+2 ( גם בזום)

קורס חשבי שכר בכירים ( גם בזום)

ערב

ד׳

17:30-20:45

26/06/2024

תנאי קבלה

לפחות 12 שנות לימוד.

למי מתאימים לימודי חשבי שכר?

קורס חשבי שכר בכירים מתאים לאנשי כוח אדם ומנהלים, למנהלי חשבונות הרוצים להשתדרג בשוק העבודה.
ולמעשה לכל עובד באשר הוא אשר רוצה להבין ולהעמיק את הידע שלו בעולם השכר, לפתח בקיאות בתנאים סוציאלים, בזכויות בביטוח לאומי ודיני עבודה.

חשוב להדגיש כי מנהל חשבונות שרכש השכלה גם כחשב שכר בכיר יועדף על פני מנהלי חשבונות אחרים, הודות לכישורים הנוספים שלו והידע הנוסף והמעמיק שיש לו בעולם החשבונאות.

מסלולי לימוד אפשריים

משך כל מסלולי הלימוד הוא 7 חודשים, ומוצעים שלושה מסלולים:

מסלול בוקר

שעות לימוד: 09:00-13:00

מסלול ערב

שעות לימוד: 17:30-20:45

מסלול יום ו׳

שעות לימוד: 08:30-12:30

תוכנית לימודים

סוגי הכנסות החייבות במס, סוגי המסים השונים הקיימים, הוראות ותקנות בדבר ניכוי במקור ממשכורות ומשכר עבודה, ניכויים, זיכויים ופטורים, הליכי שומה – כולל הכרת הקודים ודיווח.

הכרות עם המושג ״שכר עבודה״ מבחינה חוקית, מקורות החקיקה בישראל בכל הקשר למשכורות, שכר עבודה ומסים, חוקי עבודה והסכמי עבודה מבחינה משפטית.

עקרונות הביטוח לאומי, ענפי הביטוח השונים במוסד הביטוח הלאומי, סוגי מבוטחים, ניכויים והפרשות לביטוח לאומי, קרן השוואה למשרתים במילואים, זכויות האזרח בביטוח לאומי.

קרנות הפנסיה של ההסתדרות, זכויות וחובות של חברי הקרנות, קופות גמל בנקאיות, ביטוחים.

אפשרויות לחישוב שכר עבודה, הבנת טבלאות השכר, שכר נטו וגילום הברוטו, ניכוי חובה וניכויי רשות, תרגול בהכנת גיליונות משכורות.

חישוב משכורות באמצעות מחשב ותוכנת “מיכפל”, דיווחים למחשב, ביקורת על דיווחי מחשב, חישוב משכורות במחשב העסק או בלשכת השירות, אחריות חוקית של חשב שכר.

אפשרויות תעסוקה לחשבי שכר

קורס חשבי שכר בכירים מאפשר מגוון אפשרויות תעסוקה במחלקות הפיננסיות השונות. כחשבי שכר בכירים תהיו מוסמכים לעבוד במחלקות שונות ביניהן:
מחלקת הנהלת חשבונות, במחלקת שכר, ייעוץ לעובדים ולמנהלים בנושאי שכר ותנאים סוציאליים, עבודה במחלקת משאבי אנוש ועוד…

בחינת חשבי שכר - מאי 2022

מכללת חשב
ציון ממוצע – 86
אחוז מעבר – ציוני מעבר במכללת חשב גבוהים מרוב המכללות באזור המרכז

מכללות בת"א
ציון ממוצע – 64

מכללות בחולון
ציון ממוצע – 57

מכללות ברחובות
ציון ממוצע – 60

כל הנתונים נלקחו מהאתר של לשכת רו"ח

שאלות ותשובות

בוודאי. המסיימים בהצלחה יזכו בתעודת חשב שכר בכיר מטעם לשכת רואי החשבון בישראל- הגוף המקצועי והמוסמך בארץ לתחום חישובי השכר.

בקורס חשבי שכר בכירים, תלמדו את תוכנת "מכפל" – התוכנה הנפוצה והשימושית ביותר בארץ לתחום זה.

בהחלט. על אף שאנו מתגאים באחוזי הצלחה גבוהים, במידה של אי הצלחה ניתן לעבור שוב את הקורס בחינם וללא כל עלות (בתוך שנה מסיום הקורס ועל בסיס מקום פנוי).

על מנת להסמיך אותכם ולאפשר לכם להפוך לחשבי שכר בכירים מן המניין נשים דגש מיוחד על הנושאים הבאים: דיני מיסוי, דיני עבודה ותנאים סוציאליים ודיני הביטוח הלאומי.
בהחלט. אנו משתדלים לעשות כמיטב יכולותינו עבור בוגרינו, כדי שהם יוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם.

​מושגים שימושיים לעבודה שוטפת

נקודות זיכוי הן סכום המקוזז ממס הכנסה שחל על עובד בשנת עבודה עבור תושבי ישראל. משמעות הזכאות היא שמתוך סכום מס ההכנסה שהעובד צריך לשלם, יופחת סכום ששווה למכפלת מספר נקודות הזיכויף בשווי נקודות הזיכוי. ערך הזיכוי נצבר באופן שנתי, וחל גם על חודשים שבהם העובד אינו עובד, בשל כך עובד שמתחיל לעבוד באמצע השנה יהיה זכאי לזיכוי חודשי גבוה יותר מאשר זיכוי של עובד שעבד כל השנה. סך נקודות הזיכוי נקבע לפי קריטריונים שונים.

נקודות זיכוי מועילות רק לעובד שחיוב המס שלו מגיע לערך נקודות הזיכוי שלו, משום שהן מקטינות את ערך המס לכל היותר לאפס.

ביטוח פנסיוני הוא ביטוח המגן על אדם עובד, שכיר או עצמאי, במצב של פגיעה ביכולת ההתפרנסות בשל: נכות, זקנה או מוות. לביטוח פנסיוני ישנם כלים מגוונים, בינהם: קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים, קופות גמל ופנסיה תקציבית. בישראל הביטוח הפנסיוני מתקיים בשלושה מישורים; במסגרת המוסד לביטוח לאומי, במסגרת יחסי העבודה או בביטוח פנסיוני וונלטרי בהתאם להחלטת העמית.

שכר המינימום הוא הגבול התחתון שנקבע לקביעת שכר. הוא נקבע בהתאם לחוק, תקנה מנהלית או הסכם קיבוצי. מטרתו של שכר המינימום היא להגן על העובד ממעסיקים בעלי כוח. שכר המינימום נקבע לראשונה בניו זילנד והפך נפוץ במרבית המדינות, כאשר כל מדינה קובעת בעצמה את גובהו. ישנם ויכוחים לגבי גובה שכר המינימום הרצוי ורמת יעילותו למשק הכלכלי.

דיני עבודה הינו מונח רחב המציג את מכלול התקנות והחוקים במדינת ישראל המגדירות את יחסי העבודה בין המעסיק והעובד. דינים אלו נועדו להבטיח חובות המעסיק כלפי העובדים ואת הזכויות הסוציאליים של העובדים במגזרים השונים, כדי למנוע מצב של התעמרות או אפליה.

ניכוי מס במקור הינו חלק מדיני העבודה ומשמעותו – חובה החלה עפ"י חוק על המעסיק, לנכות מס הכנסה במקור מסכום המשכורת החודשית ולהפריש אותה לרשויות המס. חובת הניכוי חלה על המעסיק, ועל כל משלם, ומחייבת אותו להעביר אחוז דיפרנציאלי מן המשכורת אל מס הכנסה.
הסכם עבודה הינו מסמך המעיד על היחסים בין העובד לבין המעביד, ומסדיר את תנאי העבודה אשר יחייבו את שני הצדדים. בהסכם זה רצוי לוודא כי כל הצדדים אכן מסכימים על התנאים שהושגו, וכי אין ההסכם פוגע בזכויות המינימליות אשר להם זכאי כל עובד על פי חוק.
מונח זה הינו חלק מכלל דיני העבודה והינו כלי אשר נוצר כדי להבטיח רמת חיים סבירה של העובד לאחר הגעתו לגיל פנסיה. קרן הפנסיה הינה תוכנית כלכלית אשר מורכבת מהפרשה חודשית של המעסיק והמועסק, ואשר צוברת ריבית לאורך כל שנות העבודה. קרן זו ניתנת לשימוש ע"י העובד על בסיס חודשי מיום הגעתו לגיל הפרישה.

המקפצה של הקריירה שלך!

קורס חשבי שכר בכירים הינו קורס מקצועי שמאפשר לכם לשדרג את הידע המקצועי שלכם ופותח בפניכם אפשרויות תעסוקה חדשות.
הקורס יספק לכם מידע עדכני אודות החוקים והתקנות השונות ויאפשר לכם להתקדם בתוך הארגון!
אז כל מה שנותר לכם לעשות הוא למלא את הפרטים שלכם ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מאמרים ומדריכים בנושא

קורסים נוספים

5/5

שריינו מקום בקורס הבא!

חייגו עכשיו 09-766-1070

או השאירו פרטים, ונחזור בהקדם!